Sunday 2 February 2014

Less than 6 hours to go

Belgium.

Subhanallah. Berdebar. Aku tak pernah merantau sebegini jauh. Serious aku berdebar.

Exchange program.

Hope i can deliver my thoughts and opinion dgn lancar. Hope this program will give me something. ^^

Musafir.

Pertama kali jadi musafir di negara-negara (insya Allah) orang. Tambahan pula di negara yang aku kurang pasti peratusan muslimnya (sebab tak search). Ya Allah, moga segala urusan kebaikan dipermudahkan.


Abu Hurairah r.a meriwayatkan:
Seorang lelaki berkata (kepada Rasulullah), wahai Rasulullah, saya akan memulai perjalanan (musafir), jadi berikanlah nasihat kepada saya. Nabi berkata: hendaklah engkau bertakwa kepada Allah dan bertakbir setiap kali melewati (melalui) tempat yang tinggi. Selepas lelaki itu pergi, Nabi s.a.w berdoa, “Ya Allah, dekatkanlah jarak perjalanannya dan mudahkan perjalanannya.”
(Hadis diriwayatkan oleh Tirmidzi)

Amiin..

Wallahua'lam

posted from Bloggeroid

No comments:

Post a Comment