Wednesday 28 August 2013

slow-mo

salam alaik.

*uhuk-uhuk*

habuk banyak ooowww!! haha. dengan entry ini, maka terhapuslah habuk-habuk sekalian... ok? hehe.
cuti semester yang melambatkan pergerakan aku. ini lah salah satu sebab aku kurang prefer duduk rumah lama-lama. hehe. mim alif lam sin. huhu. ya. aku ada mengisi masa lapang dengan perkara-perkara yang berfaedah, namun, lagi banyak masa dihabiskan dengan menenangkan fikiran daripada segala perkara yang perlukan berfikir. ahaha. contoh, menenangkan fikiran dengan menonton tv. but still, watch something informative la. i kinda like that actually.

kalau yang berfaedah? apa yang berfaedah sangat tu? hmm..

knitting! hehe. i learned the basics from my mom and i knitted a water bottle pouch. not really nice hasilnya, aku rasa, tapi boleh laaa.. because i've done something for me. :) nak siapkan satu punya laaaa lama. haihh. mak aku buat kejap aje. huhu. malas punya pasal. astaghfirullah! tapi, sikit-sikit..lama-lama jadi bukit. hohho. dah hampir siap ni. :)

other than that, i don't think what i'm going to say is kinda berfaedah, generally. but, i guess, it's berfaedah untuk aku. hehe. teman sahabat karib menyelesaikan urusan-urusan pre-uni. berfaedah untuk aku sebab aku boleh keluar dan seperti yang disebut tadi, menenangkan fikiran daripada segala perkara yang perlukan berfikir. hihi. dalam seminggu tu, 2 ke 3 kali jugak la. ya, aku memang suka jalan-jalan. :)

masak? hoho. masak. hmm.. learning in progress.. aku actually suka buat biskut, contoh, biskut raya.. macam aku buat sebelum ni, dan quick bite like roti dimakan dengan keju dan dihiasi dengan gorengan-gorengan yang sewajarnya. ya. quick bite aku panggil. haha. gulai menggulai ni, ehe.. belum reti. :D insya Allah, by the time aku berumah tangga, (amiinnn) slow-slow la reti benda tu, ye.(amiinn) :)

aku ada muhasabah diri jugak. macam mana aku boleh malas macam selama aku cuti semester ni. (bagi aku,macam ni agak malas la) aura kat rumah kut. huhu. aku boleh cuba lagi. untuk buang tu. yeah!
sebab tu aku tak sabar nak balik UPM supaya rasa seperti hidup kembali. hahahaha.

*muka bersemangat*

ok lah, petang ni, aku nak jadi insan yang berguna. nak pergi sekolah menengah aku dulu dan berbakti di situ. menjadi fasilitator untuk adik-adik bakal SPM (katanya) hehe. moga berguna ilmu yang bakal aku turunkan.


Allahumma inni a'uudzubika minal hammi wal hazan.
Ya Allah ya Tuhan kami, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu daripada keluh kesah dan dukacita.

Wa a'uudzubika minal 'ajzi wal kasal. 
Dan aku berlindung kepada-Mu dari lemah kemahuan dan malas.

Wa a'uudzubika minal jubni wal bukhl. 
Dan aku berlindung kepada-Mu daripada sifat penakut dan kedekut.

Wa a'uudzubika minal ghalabatiddaini wa qohrirrijaal. 
Dan aku berlindung kepada-Mu daripada tekanan hutang dan kezaliman manusia.


wallahua'lam.




No comments:

Post a Comment